Innovatív online marketing a szállodaiparban
A szállodaiparban a verseny nagyon éles, éppen ezért minden új lehetőséget meg kell ragadni azért, hogy kiemelkedjünk a többiek közül. Érdemes nagy hangsúlyt fektetni a szálloda online megjelenésére is, mindig újabb és újabb innovatív stratégiát bevezetni. Ebben a cikkben bemutatunk néhány lehetőséget, amelyek hatékonyan növelhetik a foglalások számát és kiemelik a szállodát a versenytársak közül.
Közösségi média
A közösségi média felületek mára már a szállodáknak is az egyik legfontosabb marketing felületük. Az Instagram, a Facebook és TikTok nemcsak a brandépítésre szolgál, hanem közvetlen foglalásokat is generálhat. A legtöbb érdeklődő foglalás előtt már felkeresi a hotel ezen felületeit is, hogy ellenőrizze a lehetőségeit. Az a szálloda, mely naprakész tartalmakat gyárt ezekre a felületekre, hatalmas előnnyel indul a versenytársakkal szemben. A vizuálisan vonzó, professzionálisan elkészített tartalmak megragadják a vendégek figyelmét, profizmust sugallnak, bizalmat gerjesztenek. Ezeken a felületeken be tudjuk mutatni a szálloda minden szegletét, a vonzó tereket, a minőségi szolgáltatásokat, a luxus szállodai textíliákkal kényelmesen kialakított szobákat. A megfelelő tartalmakkal azt az érzést generálhatjuk az érdeklődőben, hogy az ajánlat, az élmény kihagyhatatlan.
Influenszerek
Az influenszer marketing ezen a területen különösen hatékony lehet. Ha egy szálloda olyan híres influenszert lát vendégül, akinek követői nagy részben a szálloda célközönségét alkotják, a véleménye rengeteg foglalást generálhat. Nincs is annál jobb marketing, mint egy ismert személyiség, aki részletesen bemutatja a szálloda szolgáltatásait, őszintén elmondja a véleményét a saját tapasztalatairól. Élőben be tud jelentkezni az étteremből, hogy bemutassa a pazar választékot, meg tudja mutatni, milyen minőségi, kényelmes matracon pihente ki magát az éjszaka, és melyik a kedvenc medencéje a wellness részlegen, ahol még strandtörölközőt és köntöst is a szálloda szolgáltat a legjobb vendégélmény érdekében. Az emberekben ez olyan érzést generál, hogy ők is át szeretnék élni azt a luxust, amit kedvencük is megtapasztalt, hogy ezáltal a “közös” élmény által kicsit közelebb kerüljenek hozzá.
Virtuális túrák
Érdemes a versenytársakat megelőzve kihasználni a modern technológia lehetőségeit, és a virtuális térben is bemutatni a szálloda tereit. Ez a technika lehetőséget ad arra, hogy a vendégek már érkezésük előtt beleszeressenek a szálloda modern környezetébe, és oda tudják magukat is képzelni, ahogyan megérdemelt pihenésüket töltik.