Szállodai minősítés - milyen pléd, paplan és párna kell?
A szállodai csillagok száma a hoteleknek és a vendégeknek egyaránt mérvadó. A csillagok száma mutatja meg, milyen minőségű szolgáltatásokat nyújt a szálloda, milyen luxus környezetbe várja a vendégeket, milyen a szobák a wellness részleg és az étterem felszereltsége. Minél több csillaggal rendelkezik egy hotel, annál nagyobb minőséget és luxust képvisel, és annál nagyobb elvásárokkal érkeznek a vendégek, amiért cserébe az árai is ehhez mérten lehetnek egyre magasabbak. A Hotelstars minősítésnél minden apróság fontos, így érdemes jó előre felkészülni, és átvenni pontról pontra a követelményeket, valamint azt, miért jár plusz pont. A minősítés során nem csak a szolgáltatásokra és a munkatársak felkészültségére kell figyelmet fordítani, hiszen ugyanolyan fontos a felszereltség is. Így például külön kitételek szólnak arról, milyen takaró és párna szükséges a szobákba.
Pléd, paplan
A szállásadókra szigorú előírásként szerepel, hogy csillagok számától függetlenül mindegyiknek korszerű, jó állapotban lévő paplanokat és plédeket kell szolgáltatniuk. Az alap követelmény, hogy a takarók állapotát folyamatosan ellenőrizzék, és ha sérült vagy kitisztíthatatlan szennyeződés került rájuk, akkor mindenképpen selejtezzék le. A három, vagy annál több csillaggal rendelkező szállásadóknak plusz takaróval is készülniük kell, amit a vendég kérésére kötelességük szolgáltatni. Egy elegáns plusz pléd bekészítése a szobába nem csak hihetetlen figyelmesség a szálloda részéről, de hozzájárul a szoba otthonos légköréhez is. Érdemes az étterem kerthelységének székeire is teríteni takarót, hogy a vendégek magukra tudják teríteni, ha a jókedélyű kinti borozgatás közben lehül az esti levegő.
Párna
Szintén szigorú kitétel, hogy csak jó állapotú és korszerű párnát adhat vendégeinek a szállásadó, és ez már az egy csillagos hotelekre is érvényes. Ezen kívül szintén az összes szállásra vonatkozó szabály, hogy a párnák tisztítását évente el kell végezni, és erről igazolást is fel kell mutatniuk a minősítési ellenőrzés során. Éppen ezért érdemes minőségi párnákat választani, melyek bírják a magas hőfokon történő mosást, és a gyakori mosás ellenére is hosszú évekig megtartják formájukat és minőségüket. Amennyiben olyan párnát választ a szálloda, amelyet nem lehet tisztítani, akkor maximum egy éves párnát adhat oda a vendégnek. Ez természetesen nem túl költséghatékony megoldás, hiszen az évenkénti párnacsere hatalmas többlet kiadással járna. Ezen kívül plusz pont jár annak a szállodának, mely a párnáira higiénikus, úgynevezett encasing huzatot is tud adni. Az, hogy egy vendégnek mennyi párnát kell biztosítani, szintén szigorúan szabályozva van. Csak akkor rendelkezhet egy szálloda 3-5 csillaggal, ha igény esetén tartalék párnát tud adni a vendégnek, és az is kitétel, hogy erre díszpárna nem megfelelő megoldás. A legtöbb, vagyis 5 csillaggal rendelkező hoteleknek minden vendég részére két párnát kell bekészíteniük a szobába. A 4 és az 5 csillagos szállodáknak továbbá párnaválasztékot is fel kell ajánlaniuk a vendégeiknek, tehát különböző típusú és töltetű párnákat kell kínálniuk.
Amennyiben a szálloda plusz pontot szeretne kapni arra, hogy kérésre antiallergén fekhelyet és ágyneműt tud biztosítani, akkor ennek a kitételnek a paplanra és a párnára is igaznak kell lennie.