Miért érdemes a szállodának blogot vezetnie?
A szállodaiparban a verseny egyre élesebb, a sikeres szállodáknak minden olyan felületet és lehetőséget meg kell ragadniuk, melyeken felkelthetik a vendégek figyelmét. Manapság már nem elég, ha a szokásos hivatalos megjelenési formákat követik csak, az emberek szeretik a közvetlenebb kapcsolatokat, szeretnek még foglalás előtt rálátni a vendéglátóhely profizmusára. A blogolás tökéletes módja annak, hogy értékes és hiteles tartalommal érjék el a potenciális vendégkört. Nézzük, miért érdemes egy szállodának időt és energiát fektetniük a blogolásba!
Értékes információk és tippek megosztása
A tartalommarketing lényege, hogy értékes, hasznos információkkal szolgáljunk a vendégek számára. Egy szálloda blogja lehetőséget ad arra, hogy az olvasók megismerjék a környék látnivalóit, kulturális értékeit, programjait és a legjobb éttermeit. Az ilyen bejegyzések nemcsak szórakoztatóak és informatívak, hanem hozzájárulnak a szálloda szakértői imázsának kialakításához is. Biztosítja az érdeklődőt arról, hogy a szálloda munkatársai felkészültek, és naprakész információkkal tudják segíteni őket.
Szálloda életének, újításainak bemutatása
Egy blog tökéletes felület arra, hogy személyes közelségbe tudjuk hozni a szállodát. Az emberek szeretik látni, hogy kik és hogyan dolgoznak a háttérben, milyen folyamatok járulnak hozzá a minél jobb vendégélményhez. Itt be tudjuk mutatni az állandó újításokat, mikor például a szálloda új, minőségi matracokra vált, melyeken pihentető lesz az alvás, vagy új szolgáltatásként a wellness részleghez szolgáltatja a vendégeknek a strandtörölközőt és a köntöst. Az emberek szeretik ezeket a személyesebb megjelenéseket, ezek biztosítják arról, hogy a szálloda tényleg a szívén viseli a minőségi pihenést, és állandóan azon dolgozik, hogy a vendégek jó élményekkel telve térjenek haza.
Forgalom növelése
A blogírás kiváló módja annak, hogy a szálloda weboldala organikus forgalmat generáljon a keresőmotorokból. A tartalommarketing révén a szálloda a releváns kulcsszavakra optimalizált cikkekkel elérheti a célcsoportját, akik éppen a nyaralásukat tervezik. A témák tárháza szinte végtelen, hiszen írhatunk közvetlenül a szállodáról és szolgáltatásairól, a környékben rejlő csodás lehetőségekről, de akár közvetettebb, nyaralási szokásokkal, pakolási tippekkel, vagy akár a pihentető wellnessel kapcsolatos blogot is írhatunk.
Közösségi média
A szállodai blog tartalma remekül hasznosítható a közösségi médiában is. A jól megírt bejegyzések könnyen megoszthatók a Facebookon és az Instagramon, ahol újabb potenciális vendégeket érhetünk el. Az állandó, aktív jelenlét alapvető fontosságú, hiszen manapság már mindenki szívesen ellenőrzi le a kiválasztás során a szóba jöhető szállodák közösségi oldalait is, és dönt az ott található tartalmak alapján.